در دوره ی رژیم لاغری چگونه خرید نماییم

Fatty liver and its treatment
کبد چرب و شش راهکار مهم درمان و پیشگیری از آن
۱۳۹۷-۰۵-۲۵
Diet
رژیم لاغری سریع و چهار مطلب مهم
۱۳۹۷-۰۵-۲۵
نمایش همه

در دوره ی رژیم لاغری چگونه خرید نماییم

Diet drsaedi

Diet drsaedi

۱-در رژیم لاغری در هنگام گرسنگی خرید غذایی نکنیم.

مطالعات نشان داده اند که غذاهایی که در هنگام گرسنگی خریداری میشوند معمولا شور، شیرین و پر انرژی هستند. مشاهده شده است که هنگامی که گرسنه هستیم غذاهایی مانند لبنیات و گوشت پرچرب، شیرینی ها، دسر و بستنی و غذاهای آماده ی بیشتری می خریم و بر عکس میوه ها، سبزیجات، و لبنیات و گوشت کم چرب و ماهی کمتری خریداری مینماییم. بنابر این توصیه می شود که هنگامی که گرسنه هستیم خرید غذایی نکنیم. توصیه میشود که خرید غذا به روز های تعطیل و زمانی که گرسنه نیستیم موکول شود.

۲-در رژیم لاغری، زمانی که خسته هستیم خرید غذایی نکنیم.

مطالعات نشان داده اند که خستگی از کار روزانه نیز باعث میشود که انتخاب های غذایی مطلوب نداشته باشیم. افرادی که در رژیم هستند نباید زمانی که از سرکار بر میگردند و خسته هستند، غذا خریداری نمایند. در اینصورت غذایی که خریداری میشود، غذای سالم نخواهد بود. بنابر این برای افرادی که در رژیم لاغری هستند توصیه میشود که خرید غذا را به زمان خاص از هفته که خسته نیستند (برای مثال آخر هفته) موکول نمایند. در غیر این صورت تمام غذا های ناسالمی که به صورت عمده خریداری میشوند، در طول هفته توسط خانواده مصرف خواهد شد و الگوی غذایی خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

۳-در رژیم لاغری، هنگامی که استرس و ناراحتی داریم خرید نکنیم.

مطالعات نشان داده اند که زمانی که اضطراب و استرس داریم یا زمانی که افسرده هستیم، انتخاب های غذایی مطلوب نخواهیم داشت. استرس و اضطراب و افسردگی باعث خواهند شد که انتخاب های غذایی نامطلوب داشته باشیم. جالب است بدانیم که با درمان دارویی یا روانشناسی این اختلالات، انتخاب های غذایی اصلاح خواهد شد. برای مثال مشاهده شده است که افرادی که استرس یا اضطراب داشته یا افسرده هستند، شکلات و شیرینی و نوشیدنی های بیشتری خرید مینمایند. برای کم کردن استرس و اضطراب توصیه میشود که عصر هنگام یک استکان دم کرده گل گاو زبان نوشیده شود که در کنترل استرس و اضطراب بسیار مناسب است.

۴-در رژیم لاغری، هنگام خرید غذا به برچسب غذا ها دقت نمایید.

برچسب های غذایی معمولا مقدار تقریبی قند، نمک، چربی و انرژی غذاهای مختلف را نشان میدهند. با اندک دقت در خواندن برچسب های غذاها به راحتی میتوان غذای سالم را از غذای ناسالم تشخیص داد. بنابر این در رژیم لاغری توصیه میشود که وقت مناسبی را برای خرید غذا اختصاص دهیم تا در زمان مناسبی بتوانیم برچسب های غذاها را مطالعه نموده و خرید سالمی داشته باشیم. بنابر این عجله در خرید غذا به خرید غذاهای ناسالم منجر میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *