رژیم لاغری سریع و چهار مطلب مهم

Diet drsaedi
در دوره ی رژیم لاغری چگونه خرید نماییم
2018/08/16
رژیم لاغری و هفت راهکار مهم
رژیم لاغری و هفت راهکار مهم
2018/08/16
نمایش همه

رژیم لاغری سریع و چهار مطلب مهم

Diet

Diet

۱-رژیم لاغری سریع معمولا با کاهش آب بدن همراه است.

در رژیم لاغری سریع، در ابتدا مقدار زیادی آب از عضلات خارج شده و از راه ادرار دفع میشود. بنابر این کاهش وزن بسیار شدیدی (نزدیک به یک کیلو گرم در هفته) اتفاق میافتد. این امر خیلی مطلوب نیست و نباید ادامه یابد. بنابر این توصیه میشود که در ابتدای رژیم لاغری سریع از مقادیر فراوانی آب، سبزیجات تازه و میوه های کم قند استفاده شود تا بدن به کم آبی دچار نشود. هر قدر فرد قبل از رژیم لاغری سریع، نمک و قند زیادی استفاده کرده باشد، از دست دهی آب در ابتدای رژیم لاغری سریع بیشتر خواهد بود.

۲-رژیم لاغری سریع معمولا با تکیده شدن صورت همراه است.

در رژیم های لاغری سریع فرد احساس خوبی در کوچک شدن صورت و اندام ها خواهد داشت. در صورتی که اگر رژیم لاغری سریع طولانی مدت باشد، با تکیده شدن صورت همراه خواهد بود که مطلوب فرد نیست. بنابر این باید مراقبت نمود که با دریافت کافی آب، سبزیجات و میوه جات جلوی از دست دهی آب گرفته شود. افرادی که چاقی پایین داشته و صورت آنها استخوانی و کوچک است، به خصوص در معرض تکیده شدن صورت قرار میگیرند. ولی برعکس افرادی که چاقی بالاتنه داشته و صورت گردی دارند، نباید نگران تکیدگی صورت ناشی از رژیم لاغری سریع باشند.

۳-لاغری سریع در رژیم های لاغری سریع برای مدت طولانی ماندگار نیست.

معمولا کاهش وزن شدیدی که در ابتدای رژیم لاغری سریع اتفاق میافتد، ماندگاری طولانی مدتی نداشته و بعد از خروج مقادیری از آب از طریق ادرار، بی اثر خواهد شد. بنابراین رژیم لاغری سریع فقط در چند هفته اول موثر است و بعد از مدتی تاثیر خود از دست می دهد. بنابراین نباید انتظار داشت که کاهش وزن یک کیلو در هفته ای که در ابتدای این نوع رژیم ها اتفاق می افتد برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

۴-رژیم لاغری سریع معمولا با تغییر الگوی غذایی فرد همراه نیست.

بهترین راه برای لاغری، تغییر الگوی تغذیه ای فرد است. آنگونه که فرد به کم خوری عادت نموده و اشتیاق شدید به غذاهای شیرین و شور و چرب کاهش یابد. در صورتی که در رژیم لاغری سریع تغییر الگوی تغذیه ای فرد اتفاق نمی افتد و فرد بصورت اجباری مقادیر دریافتی غذای خودش را کاهش داده و بعد از مدتی تحمل خود را از دست داده و در نهایت به رژیم قبلی خود باز گشته و بنابراین وزن از دست داده شده دوباره برمیگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *