چهار راهکار مهم برای افزایش قد کودکان

images healthlife hairloss
ارتباط لاغری با ریزش مو
2018/08/16
Weight Gain
شش راهکار مهم برای افزایش وزن
2018/08/16
نمایش همه

چهار راهکار مهم برای افزایش قد کودکان

AFZAYESH GHAD

AFZAYESH GHAD

۱-افزایش قد کودکان: اطمینان از دریافت کافی مواد معدنی

بسیاری از کودکان به دلیل مواد معدنی کافی دچار اختلال در قد گیری می شوند. از مواد معدنی که دریافت ناکافی شان باعث اختلال در قد گیری می شوند میتوان به کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و آهن اشاره کرد. دریافت ناکافی این مواد معدنی و یا اختلال در جذب این مواد میتوانند عامل اصلی قد نگرفتن کودکان باشد. تحقیقات نشان داده اند که همه ی فلزات دو ظرفیتی ( کلسیم، فسفر، منیزیوم، روی، منگنز، و آهن ) از یک گیرنده مشابه برای جذب استفاده میکنند. اختلال در کارکرد این گیرنده که به گیرنده ی عناصر معدنی دو ظرفیتی معروف است میتواند باعث کوتوله شدن کودکان شود.

۲-افزایش قد کودکان: دقت تناسب کلسیم، آهن و روی در مکمل یاری ها

بسیاری از مادران بر این باورند که برای افزایش قد کودکان، مکمل کلسیم و روی مهمترین عناصر لازم برای استفاده هستند. در صورتی که در بسیاری از موارد شکل اصلی کمبود مربوط به آهن و بی اشتهایی و ضعف ناشی از آن است. بنابرا ین تو صیه میشود که قبل از هر گونه مکمل یاری از وضعیت ذخایر آهن و کلسیم اطمینان حاصل شود.

۳-افزایش قد کود کان: داشتن رژیم کافی با پروتئین کافی و کم چرب

رژیم های پر پروتئین باعث افزایش هورمون رشد و در نهایت رشد قدی کودک خواهد شد. در صورتی که دریافت انرژی انرژی زیاد، که با دریافت چربی و کربوهیدرات فراوان همراه است، این روند را کند می کند. البته باید دقت داشت که دریافت بالای چربی و کروهیدرات باعث افزایش وزن و چاقی کودک نیز خواهد شد که خود عاملی است برای کندی رشد قد. به همین علت است که در کوتاهی های قد کودکان از رژیم های لاغری بسیار آرام به عنوان عامل موثر در قد گیری استفاده میشود.

۴-افزایش قد کودکان: تناسب اندام و جلوگیری از چاقی کودکی

همان گونه که میدانیم، چاقی کودکی میتواند عامل بسیار مهمی در کاهش رشد قد کودکان باشد. کودکان چاق تنها در زمانی که خوابیده اند رشد قدی دارند و در زمانی که صبح هنگام بیدار شده و می ایستند به علت فشار وزن بر استخوان ها، قد از رشد باز می ایستد. البته باید توجه داشت که رژیم ها ی لاغری سریع نه تنها رشد قدی را تقویت نمیکنند، بلکه تا زمان بسیار طولانی باعث ایست رشد قد میشوند. بنابر این توصیه میشود که چنانچه وزن کودک عامل اختلال در رشد قد است، وزن کودک را با آهنگ بسیار آهسته کم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *