رژیم غذایی در هنگام بارداری
2019/07/02
رژیم غذایی بارداری
2019/07/02
نمایش همه

تغذیه مادران باردار

امروز می خواهم در مورد تغذیه مادران باردار صحبت کنم. می دانیم که در خیلی از بارداری ها در ابتدای بارداری تنفرهای غذایی اتفاق می افتد که مادر برای ماهی بسیار تنفر درش به وجود می آید.

تغذیه مادران باردار – مکمل های امگا سه

خوب ماهی را دوست داریم اتفاقا در ابتدای بارداری وجود داشته باشد خورده شود ولی این تنفر اجازه نمی دهد بهتر است از گردو استفاده شود که همان چربی های امگا سه را خواهد داشت ، خواهش و توصیه من برای تغذیه مادران باردار این است که مادران دقت کنند اگر تنفر به ماهی دارید مفهومش این نیست که بروید در بازار و اسیدهای چرب امگا سه یا مکمل های امگا سه بخرید و بخورید.

چرا به خاطر اینکه در ابتدای بارداری جایگاه جنین و جفت خیلی سفت نیست و هر لحظه ممکن است خونریزی هایی در این وسط باشد که سریع باید جمع شود.

حالا اگر بیاییم اسیدهای چرب امگا سه با دوز بالا استفاده کنیم چرا چون نمی توانیم ماهی بخوریم اتفاقی که می افتد این است که این خونریزی ها لخته سازی اتفاق نمی افتد در طولانی مدت ممکن است به ختم بارداری منجر شود.

پس یادمان باشد که تا سه ماهه دوم از مکمل های امگا سه استفاده نخواهیم کرد.

دکتر تغذیه و مشاور تغذیه ، دکتر احمد ساعدی با ارائه روش های اصولی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی در رسیدن افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *