رژیم غذایی در هنگام بارداری

رژیم غذایی خانم های باردار
2019/07/02
تغذیه مادران باردار
2019/07/02
نمایش همه

رژیم غذایی در هنگام بارداری

امروز می خواهیم در مورد رژیم غذایی در هنگام بارداری در هنگام بارداری صحبت کنیم. یادمان باشد که خیلی از خانم ها در ابتدای بارداری آن ویار یا آن تنفر از غذاها را دارند که اتفاقا به خاطر بیشتر شدن حس بویایی است که در همه هم در انسان هم در حیوانات برای محافظت از آن حیوان افزایش پیدا می کند.

پس این یک کاملا وضعیت طبیعی است ولی خود این بالا رفتن حس بویایی در خیلی از موارد تنفر را ایجاد می کند از غذاهای خاصی. مثل ماهی مثل مرغ مثل لبنیات و مانند اینها. این تنفر اتفاقا اگر در هنگام ابتدای بارداری همراه باشد با بالا رفتن نیاز به مواد غذایی ممکن است یک مقداری کار را سخت تر کند.

توصیه رژیم غذایی در هنگام بارداری

پس توصیه ما این است که با وجود تنفرهای غذایی ما یادمان باشد بهتر است غذا در محیط دیگری پخته شود آماده شود و توسط مادر خواهر هر کسی که نزدیکان تا فرد بتواند که آن بو را تحمل کند.

این یک و دیگر اینکه آن مشکل صبحگاهی که اتفاق می افتد خیلی راحت می شود این را تا حدی کمترش کرد. صبح هنگام یک استکان آب به همراه زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل را اگر با کمی از این نان های خشک لواش های خشکی که لواش گلپایگان است خشک در بازار است باید خانم باردار بالای سرش بگذار صبح که بیدار شد.

یک مقدار شربت بدون شکر زنجبیل میل کند کمی از این نان خشک استفاده کند ده دقیقه در جایش باشد بعد از ده دقیقه بلند شود کارهایش را بکند و صبحانه بخورد این دیده شده در طول زمان باعث کمتر و کمتر شدن آن ویار صبحگاهی برای خانم های باردار خواهد بود

دکتر تغذیه و مشاور تغذیه، دکتر احمد ساعدی با ارائه روش های اصولی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی در رسیدن افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *