دیابت بارداری و رژیم های غذایی مادران

قند خون خانم های باردار
2019/07/02
تغذیه برای افزایش وزن
2019/07/02
نمایش همه

دیابت بارداری و رژیم های غذایی مادران

دیابت بارداری

امروز می خواهیم در مورد رژیم های غذایی مادرانی که دیابت بارداری دارند صحبت کنیم. خوب. قطعا کسی که باردار است و دیابتیک است باید مواظب باشد که رژیم غذایی اش مثل فردی که فقط دیابتیک است نیست.

این افراد معمولا تا تشخیص گذاشته می شود برایشان که این بارداری شان همراه با قند خون بالا است دستپاچه می شوند و تا قبل از اینکه بیایند پیش متخصص تغذیه شروع می کنند به خود درمانی هایی مثل قطع کردن کربوهیدرات یا کلا حذف برنج و نان و مانند اینها.

یادمان باشد خانم باردار اگر کربوهیدرات های ساده را حذف کند در بدنش مثل افراد غیرباردار موادی تولید می شوند ما به آنها می گوییم کتون بادی ها یا اجسام ستونی. این کتون بادی ها در کل بدن می چرخند و اسیدی هستند و از جفت هم رد می شوند.

به بدن جنین می رسند و می تواند بسیار مخرب باشد. پس یادمان باشد حذف کربوهیدرات ها اصلا منطقی نیست باید مواظبت کرد که حداقل کربوهیدارت پیچیده را داشته باشیم البته کربوهیدرات های ساده را تا حدی می توانیم به صفر برسانیم.

دکتر تغذیه و مشاور تغذیه، دکتر احمد ساعدی با ارائه روش های اصولی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی در رسیدن افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *