رژیم غذایی بارداری
2019/07/02
دیابت بارداری و رژیم های غذایی مادران
2019/07/02
نمایش همه

قند خون خانم های باردار

قند خون خانم های باردار

امروز می خواهیم در مورد بارداری و بالا رفتن قند خون در خانم های باردار صحبت کنیم. می دانیم که ۷ درصد از بارداری ها با بالا رفتن قند خون همراه است جای نگرانی خیلی نیست به خاطر اینکه معمولا بعد از بارداری و بعد از زایمان این اتفاق برمیگردد پس نباید دستپاچه شد.

رژیم غذایی خانم های بارداری که دیابت بارداری دارند یک کمی سخت است به خاطر اینکه ما مثل افرادی که فقط دیابت دارند نمی توانیم رفتار کنیم ما حتی نمی توانیم مثل خانم های بارداری که دیابتیک نیستند رفتار کنیم چرا چون برای افرادی که دیابت دارند.

محدودیت انرژی دریافتی قند خون خانم های باردار

ما محدودیت انرژی دریافتی داریم و خاطرمان هم جمع است که این فرد وزن کم می کند و قند خونش کنترل می شود.

میانه این می شود آن رژیمی که هم باید با وزن گیری مادر و فرزند همراه باشد هم باید طوری باشد که قند خون بالا نرود.

به خاطر همین یکی از سخت ترین رژیم های غذایی رژیم غذایی خانم های باردار است که دیابت بارداری دارند. این خانم ها حتما باید روزانه قند خونشان را بنویسند و ریپورت کنند ما ببینیم اوضاع قند خونشان ناشتا و دو ساعتشان چطور است.

ضمنا باید رژیم غذایی حداقل کربوهیدرات های ساده و کربوهیدرات های پیچیده را داشته باشد مقدار پروتئین لازم باید طراحی شود بسته به وزن و قد آن خانمی که باردار است و شرایط غذایی اش باید این طراحی انجام شود که در طولانی مدت بتواند خانم باردار علاوه بر اینکه وزن گیری مناسب دارد قند خونش خیلی بالا نرود.

دکتر تغذیه و مشاور تغذیه، دکتر احمد ساعدی با ارائه روش های اصولی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی در رسیدن افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *