بایدها و نبایدهای دیابت

yalda drsaedi
پیشنهاد شگفت انگیر جهت تناسب اندام از یلدا تا نوروز
2018/12/18
تغذیه افراد دیابتیک
2019/01/01
نمایش همه

بایدها و نبایدهای دیابت

بایدها و نبایدهای دیابت :

سلام عرض می کنم خدمت شما دکتر احمد ساعدی هستم متخصص تغذیه و امروز می خواهم در مورد بایدها و نبایدهای دیابت صحبت کنم یادمان باشد که یک رژیم غذایی برای دیابت یا فردی که دیابتیک است

اولین پایه اش این است که باید همراه باشد با کاهش وزن یک. دیگر اینکه این رژیم حتما باید همراه باشد با کم کردن کربوهیدارت های ساده مثل شیرینی ها شکلات نوشیدنی های شیرین و ماء الشعیر و مانند اینها دیگر اینکه به اندازه استفاده کردن کربوهیدرات های پیچیده مثل برنج نان و سیب زمینی و مانند اینها. خیلی از افراد می آیند کربوهیدرات های پیچیده مثل نان و برنج و اینها را حذف می کنند که بدترین کار است.

ما هیچ وقت نباید اینها را حذف کنیم منتها به اندازه باید تنظیم شوند. خیلی از بیماران از من می پرسند آقای دکتر ما جوجه کباب را بدون برنج یا نان می خوریم یا ناهار را نان را حذف کردیم یا صبحانه من دیگر اصلا نان نمی خورم. ایشان دارد به زبان بی زبانی به من می گوید من سهم پروتئین را زیاد کردم و سهم کربوهیدرات ها را کم کردم.

که این در طولانی مدت باعث بیشتر شدن پروتئین دریافتی در فرد می شود که فشار روی کلیه هایی می آید که اتفاقا دیابت این را نارسا کرده پس ما با نارسا شدن کلیه ها فشار را روی کلیه ها بیشتر می کنیم این می تواند در نهایت برای ما بسیار مضر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *