تغذیه افراد مبتلا به دیابت و چند نکته

video style 02 80x80 - تغذیه افراد مبتلا به دیابت و چند نکته
چطور با تغذیه مناسب می توانیم زندگی سالم داشته باشیم
2018/12/12
yalda drsaedi
پیشنهاد شگفت انگیر جهت تناسب اندام از یلدا تا نوروز
2018/12/18
نمایش همه

تغذیه افراد مبتلا به دیابت و چند نکته

video style 02

تغذیه افراد مبتلا به دیابت

امروز می خواهم در مورد تغذیه افراد مبتلا به دیابت صحبت کنیم. خوب افرادی که دیابتیک هستند خوب خیلی از بایدها و نبایدهای تغذیه را می دانند ولی در برخی از موارد ممکن است اشتباهاتی داشته باشند ما همیشه توصیه می کنیم فردی که دیابتیک است در طول روز وعده غذایی اش به اندازه حداقل ۶ وعده غذا استفاده شود که سه وعده اصلی و سه میان وعده خواهد بود.

در این وعده ها ما هیچ وقت توصیه نمی کنیم که مقداری غذا خورده شود که قند خون ما را تند هنگام بالا ببرد یعنی غذا به اندازه کم و در تعداد زیاد استفاده می شود یادمان باشد غذاهایی که شیرین هستند در وعده صبح استفاده نشود چون قند خون پائین است و پاسخ به غذای شیرین بسیار پاسخ سریعی خواهد بود

ضمنا اینکه بسیار مهم است که ما دقت کنیم که در طول روز حتما از غذاهای با فیبر بالا با نان های تا حدی تیره برنج تا حدی کمتر شیرینی جات کمتر و خورش های معمول بخواهیم که غذاهایمان را استفاده کنیم آب فراوان داشته باشیم که بسیار می تواند مناسب باشد برای طول روزمان.

دکتر تغذیه و مشاور تغذیه، دکتر احمد ساعدی با ارائه روش های اصولی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی در رسیدن افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *