در مورد ویتامین D چقدر اطلاعات داریم

سفید شدن مو ها و تاثیر تغذیه مناسب
2019/07/02
دمنوش گل گاو زبان
2019/07/02
نمایش همه

در مورد ویتامین D چقدر اطلاعات داریم

ویتامین D

امروز می خواهیم در مورد ویتامین D صحبت کنیم که یکی از ویتامین های محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار ضروری است. ویتامینی است که از نور آفتاب و از غذاهای ما دریافت می شود امروزه دیده شده که با کمبودش با بیماری مختلفی ارتباط دارد و مخصوصا با بیماری ام اس.

دلیل اصلی که در ایران ام اس زیاد شده است به خاطر همین کمبود این ویتامین است که در اقوام ایرانی وجود دارد که البته منشا آن تا حدی ژنتیکی هم هست و الا ما آفتاب خوبی داریم.

یادمان باشد افرادی که اضافه وزن یا چاق هستند ویتامین D در بافت های چربی ما می رود و در تله می افتد ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم حتی شما می بینید که فردی که ۱۱۰ کیلو وزنش است می اید جواب ازمایشش را نگاه می کنیم که ویتامین او ۱۰ مایکروگرم است و بسیار کم است.

شروع می کنیم به او ویتامین D یاری می کنیم مکمل یاری و حتی تزریق ویتامین D ده روز بعد چک می کنیم می بینیم که همچنان ویتامین D پائین است چرا به خاطر اینکه بافت های چربی را از بدن ما جمع می کنند در داخل خودشان جمع می کنند نمی گذارند که ویتامین D به بافت های فعال ما به عضلات ما به استخوان هایمان برسد و کارش را انجام بدهد به خاطر همین یکی از کارهایی که برای جلوگیری از بیماری ام اس لازم است اولین افزایش مقدار دریافتی و دومی کاهش وزن است.

دکتر تغذیه و مشاور تغذیه، دکتر احمد ساعدی با هدف ارائه روش های اصولی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی در رسیدن افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *