تغذیه مادران باردار
2019/07/02
قند خون خانم های باردار
2019/07/02
نمایش همه

رژیم غذایی بارداری

رژیم غذایی بارداری

امروز می خواهیم در مورد رژیم های غذایی بارداری صحبت کنیم. یکی از اصلی ترین مواد مغذی که در هنگام بارداری یا قبل از بارداری لازم است که دقت کنیم به آن اسید فولیک است.

من خودم به عنوان یک متخصص تغذیه همیشه توصیه می کنم به خانم هایی که ازدواج کردند حتی اگر تمایل به بارداری در ماه های آینده ندارند توصیه می کنم اسید فولیک استفاده کنند.

چون دو اتفاق می افتد ممکن است که بارداری ناخواسته اتفاق بیافتد و نیاز بسیار بالای اسید فولیک داشته باشند که خوب تاریخچه دریافت اسید فولیک ندارند دیگر اینکه در خیلی موارد استفاده از قرص های ضد بارداری در ابتدای زندگی مشترک بسیار بالا است.

خود قرص های ضد بارداری نیاز به اسید فولیک را افزایش می دهد پس به این دو دلیل بهتر است که از ابتدای ازدواج خانم باردار از اسید فولیک استفاده کند همان دوز یک میلی گرم در روز می تواند خوب باشد مگر اینکه مادر بعد از اینکه متوجه شد باردار است متوجه شود که خیلی زمان طولانی اسید فولیک نخورده آن وقت می شود از قرص های ۵ میلی گرم استفاده کرد ولی اگر به صورت روتین یک چیزی در حدود سه چهار ماه اسید فولیک با دوز یک میلی گرم خورده باشیم

در طول بارداری مشکلی نخواهیم داشت می دانیم که کاهش مقدار اسید فولیک در خانم های باردار منجر به تولد بچه هایی می شوند که این بچه ها ممکن است تا آخر عمرشان نقص فیزیکی داشته باشند.

حتی ممکن است سریعا از دنیا بروند پس مهم است که ابتدای زندگی مشترک مواظبت از اسید فولیک حتی اگر برنامه ای برای بارداری نداریم از اسید فولیک استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *