توصیه هایی برای افراد دیابتی

ترفندهای بدن برای کنترل تشنگی
2019/01/27
رژیم غذایی دیابت
2019/01/31
نمایش همه

توصیه هایی برای افراد دیابتی

video style 02

توصیه هایی برای افراد دیابتی

امروز می خواهیم در مورد اینکه در رژیم دیابت باید و نبایدهایی را باید مواظب بود که خیلی از افراد ممکن است اینها را بلد باشند من هم می خواهم اینها را جمع بندی کنم. یادمان باشد که در رژیم دیابت خوب است که از نان های تیره استفاده کنیم یا نان سنگک.

البته این روزها نان سنگکی که در بازار ایران است آرد سفید دارد ولی باز هم می شود فکر کرد نان سنگک شاید بهترین نان است از آن بهتر نان تیره ای است که در بازار است.

نان سبوس دار نان کامل و نان هفت غله و مانند اینها که اینها بسیار می توانند برای ما خوب باشند دلیلش این است که اینها طولانی مدت ما را سیر نگاه می دارند یک فیبر بیشتری دارند دوم کربوهیدرات ازاد کمتری دارند و قند خون ما را بالا نمی برند. بهتر است که از برنج کمتر و از سیب زمینی آب پز کمتر استفاده شود

اینها قند خون را سریع بالا می برند یادمان باشد خوردن آب هویج اصلا توصیه نمی شود خیلی افراد فکر می کنند چون دیابتیک هستند و ممکن است رتینوپاتی یا مشکلات چشمی بخواهد سراغشان بیاید در طول زمان بهتر است که از آب هویج استفاده کنند/

در صورتی که اب هویج بالاترین قند سبزیجات را دارند و بهتر است که یکی دو تا هویج در روز بخوریم اشکالی ندارد ولی اینکه یک کیلو هویج آب بگیریم فیبرش را بگیریم و این را به صورت آب در بیاوریم که سریع قندش را جذب کنیم اصلا استفاده نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *