چطور با کم شدن آهن بدن می توانیم بیمار بشویم

video style 02 80x80 - چطور با کم شدن آهن بدن می توانیم بیمار بشویم
چطور چاقی بالا تنه یا پائین تنه می تواند تاثیر بر سلامتی ما داشته باشد
2018/12/09
video style 02 80x80 - چطور با کم شدن آهن بدن می توانیم بیمار بشویم
تغذیه نامناسب و کم شدن دانسیته استخوان
2018/12/12
نمایش همه

چطور با کم شدن آهن بدن می توانیم بیمار بشویم

video style 02

 کم شدن آهن بدن

می خواهم عرض کنم چطور با کم شدن آهن بدن می توانیم که بیمار بشویم. آهن همان طور که می دانید بسیار لازم است برای توزیع اکسیژن در بدن ما و در صورتی که آهن در بدن ما کم شود ممکن است که بیماری اتفاق بیافتد. من به چند تا از علائم کم شدن آهن در بدن می خواهم اشاره کنم که شما در خودتان یا اطرافیانتان می توانید این را تجربه کرده باشید.

موها معمولا در کم خونی ناشی از فقر آهن یا کمبود آهن موها نازک می شوند به رنگ قهوه ای یا نارنجی تبدیل می شوند مجعد می شوند ریزش مو اتفاق می افتد زیر چشم ها تیره می شود لب ها از رنگ قرمز به رنگ آبی تغییر وضعیت می دهد روی دست ها را نگاه کنیم ناخن ها معمولا نازک است زود کنده می شود .

در خیلی موارد ناخن ها از حالت محدب به حالت مقعر در می آید که به آن ناخن های قاشقی شده می گوییم کف دست عرق می کند پاها هم ممکن است عرق کند دست ها و پاها ممکن است سرد شود فرد ممکن است حس دوست داشتن خوردن یخ و مانند اینها را داشته باشد فرد ضعیف است سریع عصبانی می شود.

ممکن است که پاسخ های عجیب و غریب در روابطش داشته باشد اینها عمده مشکلات شایعی هستند که در کم خونی ناشی از فقر آهن یا در کمبود آهن اتفاق می افتد یادمان باشد اول کمبود آهن اتفاق می افتد بعد کم خونی ناشی از فقر آهن که حالت شدیدتری است.

دکتر تغذیه و مشاور تغذیه، دکتر احمد ساعدی با هدف ارائه روش های اصولی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی در رسیدن افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *